Większe wymagania przed marketingiem

Dzisiaj wszystkie sposoby promowania własnego biznesu są bardzo skuteczne i przynoszą określone zyski w postaci przybywających klientów. Ale coraz częściej też na efekty te wydaje się bardzo dużo pieniędzy co powoli zaczyna prowadzić w stronę marketingowej debaty, czy te wydatki na wielomiliardowe często kampanie globalne w rzeczywistości są uzasadnione. Pytania te zaczynają mnożyć się w głowach prezesów głównie dlatego, że coraz częściej to co nie jest promowane i jest całkowicie amatorskie zyskuje dużo większą popularność dzięki darmowym nośnikom jak Internet, niż bardzo skrupulatnie planowana i kosztownie wyglądająca seria spotów reklamowych z udziałem gwiazd zachwalających jakiś produkt. Wielki biznes upadł w przekonaniu, że promowanie swojego wizerunku musi wiązać się z wielomilionowymi wydatkami w każdym kraju a ten, kto nie wydaje wielkich pieniędzy na promocję nie może liczyć na wyraźne udziały w rynku. Dzisiaj widać, że nawet przypadkiem nagrany filmik może wypromować coś, czego nie zrobią rekiny reklamy.