Wydatki na rozwój firmy
Każda mała firma przechodzi okres, w którym albo załamuje się i nie jest w stanie przejść na wyższy poziom, albo doskonale wykorzystuje koniunkturę i zapotrzebowanie lokalnej społeczności na dany towar lub usługę, zapełniając swoistą rynkową dziurę swoją działalnością. Aby skutecznie przejść na wyższy poziom i nie zamknąć się na własnym firmowym podwórku warto jest zastanowić się nad swoimi największymi marzeniami biznesowymi. I c chociaż właściciele dobrze prosperującego sklepu z akcesoriami wędkarskimi czy znanego na całe miasto sklepu z tytoniem nie widzą powodu, by zmieniać to co dobrze im wychodzi, to jednak często przez nieuwagę pomijają fakt, że po sąsiedzku znajduje się również taki sam rynek zbytu. A zajęcie lokali w kilku miastach i stworzenie sieci pod tym samym rozpoznawalnym szyldem właściwie bez względu na specjalizację przedsiębiorstwa nie jest tak wymagającym zadaniem, jak może się wydawać. Oczywiście pierwsza firma musi być stabilna finansowo, spłacona i zarabiająca na siebie a właściciel musi mieć komu zaufać przy nowych inwestycjach, ale stanie w miejscu to w biznesie krok wstecz.