Wpływ epoki marketingu

Promocja, marketing, reklama, public relations to niektóre z narzędzi potrzebnych i z powodzeniem używanych w dzisiejszym świecie biznesu. To na nich opiera się prosperowanie chyba wszystkich współczesnych firm. Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu i mimo, że każdy z nas zaprzecza, że poddaje się wpływowi reklamy to jednak na każdego z nas chwyty reklamowe działają. Bardziej wtajemniczeni wiedzą, że udowodnione jest tak zwane peryferyjne oddziaływanie reklamy. Znaczy to, że nawet, słysząc reklamę gdzieś w tle, zupełnie nie zwracając na nią uwagi, ma ona wpływ na nasze decyzje o zakupie reklamowanego akurat towaru. Wydaje się to nam nieprawdą, bo każdy upiera się, że sam decyduje o tym, na co przeznacza swoje pieniądze. Niestety wiedza o psychice człowieka, jaką dysponują i którą wykorzystują twórcy reklam doprowadza do nieustannej manipulacji klientem. I tak oto, choć reklama ma już tyle lat i nauczyliśmy się z nią żyć, powiedzenie, że reklama i marketing są dźwignią handlu jest wręcz coraz bardziej podstawne.