Zaufanie czy kontrola

Mnożące się wciąż firmy pośrednictwa pracy cieszą się ogromnym powodzeniem zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców. Fakt ten można zawdzięczać coraz bardziej powszechnemu doradztwu zawodowemu. Nurt taki rozpoczął swą karierę wraz z wkroczeniem do zarządzania psychologii pracy. Ten olbrzymi zwrot w zarządzaniu spowodował zwiększenie się znaczenia człowieka w organizacji. Promowanie przez psychologię pracy zawiązywania trwałych relacji między kierownictwem, a podwładnymi ma na celu wypracowanie wysokiego poziomu współpracy, która z kolei według specjalistów od miękkiego zarządzania jest gwarantem zwiększenia wydajności firmy, poprzez zwiększenie wydajności poszczególnych pracowników. Ten trend w biznesie może wydawać się zagrożeniem zachowania hierarchii organizacji. Dla tradycjonalistów zarządzania sytuacja zawężania stosunków pomiędzy poszczególnymi szczeblami organizacji stanowi ryzyko utraty respektu, jaki powinni odczuwać podwładni w stosunku do swoich przełożonych. Stąd zrodził się kolejny dylemat wśród menagerów zaufanie czy kontrola.