Programy lojalnościowe magnesem dla klientów.
Każdy sklep, w którym dzisiaj robi się zakupy, oferuje specjalne programy bonusowe, które wynagradzają stałych klientów. Kupując leki w aptece dostajemy kartę stałego klienta a w sklepach sieciowych za zakupy zbieramy specjalne punkty, które można potem wymienić na nagrody. Dlaczego praktycznie większość dużych sklepów oferuje dzisiaj coś, co wynagradza i premiuje lojalnych klientów? Dlatego, że dzięki temu jest ich zdecydowanie więcej. Działanie programów lojalnościowych przyciąga klientów jak magnes. Zwłaszcza, kiedy wiąże się to z dodatkowymi profitami dla tych „wiernych” klientów. Jeśli zatem macie firmę, której sprzedaż bądź usługi skierowane są do klienta indywidualnego bądź firmowego to koniecznie musicie wymyśleć swój własny program. Oczywiście lojalnościowy, czyli taki, który doceni Waszych stałych klientów. A pamiętajcie o tym, że zadowolony klient przyciągnie kolejnych klientów.
Najprostszymi pomysłami na taki program są te, które już się sprawdziły i są stosowane w wielu supermarketach i sklepach sieciowych. Zbieranie punktów wymiennych na nagrody cały czas jest najpopularniejsze, ale działanie takich programów może za niedługo znacznie stracić na znaczeniu. Największą skutecznością cieszą się programy oferujące klientom realne i nie małe rabaty na kolejne zakupy za spełnienie jakiegoś warunku podczas poprzednich zakupów. Takie akcje promocyjne mogą być dostępne jedynie dla klientów z kartą lojalnościową, co już sprawi, że klienci sami będą chcieli taką kartę mieć. Niewątpliwie rabat to coś, co zawsze przemawia do klientów. Zwłaszcza tych robiących zakupy w marketach i dyskontach.
Jednakże programy lojalnościowe to świetny pomysł dla każdej firmy, bez względu na rodzaj usług i produktów oferowanych klientom. Ostatnio można spotkać się nawet z kartą stałego klienta w zakładach pogrzebowych, co jest w ogóle maksimum tego, co można sobie w tej kwestii wyobrazić. Ale to tylko świadczy o tym, że naprawdę każda firma może zaoferować jakiś program lojalnościowy, który będzie przyciągał klientów do ponownych zakupów w danym sklepie.
Jeżeli po tym artykule ktoś będzie szukał inspiracji do stworzenia programu lojalnościowego dla swojej firmy, to można zastanowić się nad kilkoma różnymi opcjami. Na przykład, nad kartą stałego klienta, gdzie klient będzie otrzymywał na swój telefon komórkowy informację na temat ekstra akcji marketingowych i dużych rabatów. Dobrym pomysłem będzie też zbieranie pojedynczych punktów za każdorazowy zakup w sklepie i możliwość wymienienia ich potem na darmowe zakupy albo spory rabat na kolejne zakupy. Dobrych pomysłów jest wiele, trzeba tylko wiedzieć, gdzie szukać inspiracji. Oczywiście, inny program lojalnościowy zaproponuje swoim klientom hydraulik a inny kosmetyczka czy fryzjer. Nie mniej jednak warto zapamiętać jedno, że Polacy pokochali właśnie takie wynagradzanie lojalności i wierności konsumenckiej dedykowanej danej marce czy danej sieci sklepów. Dzięki zastosowaniu tej sprawdzonej metody utrzymania klientów można też zdobywać nowych, którzy przyjdą wraz z tymi już nam wiernymi.
Opublikuj komentarz