Jak promować firmę w internecie
Obecnie promowanie firmy w internecie uchodzi za najważniejszą formę promocji. Na pewno więc trzeba to uwzględnić w swoich planach, szczególnie, jeśli chodzi o niektóre branże i niektóre grupy docelowe. Jeszcze do niedawna przekaz ten był głównie dla osób bardzo młodych, nastolatków, dwudziestokilkulatków. Teraz z internetu korzystają niemalże wszystkie grupy wiekowe, może oprócz najstarszych osób, emerytów. Przeważnie też korzystają wszystkie osoby z wyższym wykształceniem. Dlatego znalezienie tej grupy docelowej jest wręcz kluczowe – to podstawowa zasada marketingu. By przekaz reklamy był faktycznie odpowiedni, to ten przekaz musi trafić do docelowej grupy odbiorców, czyli do potencjalnych klientów. Zaś przecież swojego asortymentu czy usług nie kierujemy do wszystkich. Żadna firma tego nie robi. Są grupy potencjalnych klientów i to do nich trzeba trafić przekazem. Bierze się tutaj pod uwagę zasięg i zakres tych działań. Na jakim terenie firma działa, czy lokalnie, czy np. na terenie całej Polski, a może też poza granicami kraju. Jakie ma możliwości, co promuje, co proponuje. Jaki asortyment, dla kogo, jakie usługi, dla kogo. Inaczej jest, gdy reklama jest skierowana do mężczyzn, inaczej do kobiet, inaczej do młodzieży, inaczej gdy do rodzin z dziećmi czy do osób starszych, do osób z różnym wykształceniem, zawodem, pochodzeniem. Te wszystkie czynniki są brane pod uwagę, jeśli chodzi o przekaz reklamowy, jego działanie, zasięg, oddziaływanie. Tak więc zawsze podstawą jakichkolwiek działań marketingowych jest stworzenie portretu odbiorców, określenie ich cech, kto to jest, potem zaś trzeba się zastanowić jak do nich trafić. Jeśli to są osoby młode, niestety jest Internet, inne media już właściwe w przypadku osób młodych nie liczą się. Spadają nakłady gazet, telewizji młode pokolenie też nie ogląda. Właściwie tylko Internet i to głownie różne media społecznościowe. Na tym więc trzeba się skupić, by faktycznie stworzyć strategię na miarę potrzeb i na miarę czasów, dostosowaną do tych wymogów, odpowiednio poprowadzona i dobrze przygotowaną. Tylko dzięki temu faktycznie całość tych prac może być jak należy pokierowana. Tutaj więc te czynniki staja się bardzo ważne. Trzeba stworzyć odpowiednie warunki, które faktycznie będą mogły być w takiej sytuacji brane pod uwagę. Dzięki temu cała taka kampania będzie miała rację bytu. Ważne jest także, co oferujemy. W przypadku np. usług – trzeba też zareklamować to, co robimy. Łatwiej jest z towarem, ale też usługi można tak reklamować. Choćby kosmetyka, fryzjerstwo, manicure – na portalach społecznościowych warto promować swoje firmy, swoje osiągnięcia, to, co się udało zrobić. To pozwala potencjalnym klientkom sprawdzić, na co mogą liczyć np. w danym salonie kosmetycznym, jaki jest efekt wykonywanych zabiegów, jakie ma zdolności np. wizażystka czy manikiurzystka, fryzjerka itd. Tak więc zdjęcia, propozycje nowych zabiegów, nowych kosmetyków, to wszystko buduje wizerunek marki. Trzeba więc promować to, co najlepsze, wiedzieć, w jaki sposób należy promować daną rzecz, dane usługi, daną problematykę. Tutaj więc tych możliwości są inne. Trzeba umieć się wypromować, ale te pamiętajmy, bez przesadnych i nachalnych działań, trzeba faktycznie promować się z głową, by wzbudzało to zainteresowanie, ale nie znużenie i zniechęcanie, bo co chwile jest coś nowego publikowane. Warto po prostu wiedzieć, jakie są atuty i umieć je wydobyć, dobrze wypromować, kłaść nacisk na mocne strony i nie ukrywać też, że niektórych usług np. w danym salonie się nie wykonuje, bo można sobie tylko popsuć opinię.
Opublikuj komentarz